fredag 14. april 2017

Maleriproblem.

I fjor når jeg gikk i Via Garibaldi i Ceglie Messapica gikk jeg forbi et vindu der et maleri var stilt ut. Jeg tok et foto og en dame kom ut og spurte om jeg var interessert i å kjøpe det. Spørsmålet kom litt brått på og prisen var litt stiv, men jeg har ikke glemt maleriet.



Det er mange vannposter omkring langs veier og i byene og når jeg så på bildet så jeg en gammel sliter som igjen må få tak i rent vann hjemme. Og den eneste måten å få det til på, var å bære bøtter hjem.

Takket være googles bildesøk fant jeg ut at kunstneren het Antonia Gianfreda og kontaktet henne. Da var bildet ikke lenger til salgs.  Men, jeg kunne komme innom og se andre bilder hun hadde malt.
Google kunne hjelpe litt slik at Sofie og jeg fant et bilde vi likte godt.

Onsdag kveld var jeg innom og så nøyere etter. Det var ingen tvil, dette bildet ville jeg ha. Pris ble akseptert og henting avtalt til fredag kveld.

Fredag var jeg tilbake og bildet ble pakket inn. Underveis samtalte vi og igjen ga jeg sterkt uttrykk for at det i grunnen var damen ved vannposten jeg helst ville hatt. Antonia forsto ønsket og fortalte at hun kanskje ville male et eksemplar til og i så fall skulle jeg ha førsterett til kjøp.. Fingre er krysset.

Ikke for det, bildet av tomater er også bra. Problemet er bare om det skal hjem til Norge eller om det skal henge her i Italia.
Imens får jeg vel ta en tomat. 

13. august 2017 kom bildet til Timoteiveien 8. etter å ha blitt transportert hit av Geir Hausken som velvillig stilte opp med bobilen.  



1 kommentar:

  1. Du kan jo senda med Giottiline. Skal gjera alt for å unngå ketchup.

    SvarSlett

SLUTT

 Så er eventyret over.  Etter at paret fra Belgia trakk seg fra handelen satte megler i gang igjen.  Vi ba ham sette opp prisen til 110.000,...