tirsdag 15. april 2014

Ogen er komen

Endelig har vi fått levert ovnen som smeden i Villa Castelli har laget til oss.

Den skal være bare til kos. Tidligere har jeg laget en bålpanne av en halv trykktank fra vannpumpen. Det virket forsåvidt bra, men så noe hjemmelaget ut.

Etterhvert ønsket jeg meg noe mer profesjonelt.  Etter å ha sett et glimt av en utepeis på et dansk TV-program ble smeden her satt i arbeid.

Jeg har måttet være tilstede under produksjonen for å få fortalt nøyaktig hva jeg ønsket.

I dag ble den levert.

Og fyrt opp i umiddelbart selv om det var midt på dagen. 

Om kvelden når det skumret så det enda bedre ut.

Og så kom regnet. Men det måtte jo et bilde til for å vise ovnen når det var blitt mørkt.

Jeg er venn med firmaet på Facebook. Jeg tror de er ganske stolte av ovnen de har laget.











Ellers blomstrer det pent hos oss nå. Blåregnen er fylt av blomster. I alle krukker og kar likeså. Det er en fryd.



Jeg har også felt et dødt tre og er i god gang med kløyving. Det godt å ha elektrisk vedkløyver når dimensjonene blir store.

Bare det ene treet erstatter alt vi har brent i fjor høst og i vår.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SLUTT

 Så er eventyret over.  Etter at paret fra Belgia trakk seg fra handelen satte megler i gang igjen.  Vi ba ham sette opp prisen til 110.000,...