mandag 21. mars 2011

Bilkjøp i Italia - del to

Jeg har brukt timer foran PC'en for å finne en bil som kunne passe oss. Jeg har laget et regneark som jeg la inn informasjon om biltype, pris, hvem og hvor og linker til nettstedet. Francesco Semeraro har fått tilgang til regnearket og har sjekket bilene som jeg fant interessante.


Alt dette til ingen nytte overhodet.


Som jeg skrev i del 1 av bilkjøpsfortellingen, var det et firma i Ceglie Messapica som uttalte at hvis vi kom innom så skulle det ordnes til beste for alle parter. Mandag formiddag dro vi til Ceglie for handling (vi var helt tomme for mat) og etter handlingen dro vi til Autosalone Argentieri for å se hva han hadde av biler til salgs. Vi presenterte oss for Pietro og fortalte at vi hadde satt en grense på € 9000.- for bilkjøpet. Han foreslo at vi kjøpte enten en Volvo V50 2,0 2005-modell eller en Ford C-max 1,8 TDI 2007 modell. Begge var priset til € 8500.  Vi likte best fargen på Ford'en og spurte hvor mye omregistreringsavgiften var. Svaret var at den var på ca €350, men vi skulle få bilen for 8000 alt inklusive! I tillegg syntes han at det kunne være litt usikkert å ha bilen i vår garasje når vi var i Norge og tilbød oss parkeringsplass innendørs i butikkjelleren om vinteren.


Jeg tok med Francesco utpå ettermiddagen slik at han også kunne vurdere bilen og være med på en liten kjøretur. Han var imponert over det han så, og det endte med tre signaturer på kjøpekontrakten. Tirsdag morgen skal jeg tilbake for å overføre penger samt ordne forsikring.  Det blogges det om neste gang i del tre.

1 kommentar:

  1. Hallo ITALIA. Koser meg og leser på bloggen din,føler jeg er i Italia. Vi har kjørt til Italia over 20 ganger + fly Roma,Bari bil til Rimini. Sett mye av det herlige landet. Forstår dere godt at det er kjekt å bo i et land med så herlige folk. Kos dere med ny bil også.

    Margunn B.

    SvarSlett

SLUTT

 Så er eventyret over.  Etter at paret fra Belgia trakk seg fra handelen satte megler i gang igjen.  Vi ba ham sette opp prisen til 110.000,...