mandag 15. juni 2009

Hjemme alene 2!

Kjedelig - kjedelig - kjedelig.
Å være alene her er ikke kjekt. Jeg hadde planlagt å sage mer ved, men naboene er ikke her og da vil jeg - av sikkerhetsmessige grunner, ikke starte opp arbeid med motorsag. Alt som jeg fikk kappet mens de var her, er kløyvd og stablet.

Bassenget lekker mye. Når vi kjøpte det og leste bruksanvisningen trodde vi at den var feil. Det stod at det skulle være vann i bassenget om vinteren. Det hadde vi ingen tro på og tømte det. en dag med sterk vind forsto vi hvorfor. Hele linerduken løftet seg og stod som en ballong over bassenget. Det var umulig å fylle i vann, vi hadde heller ikke strøm (som vanlig i uvær). Derfor brettet vi sammen duken og la store murblokker oppå. Det medførte små sprekker og hull og deretter har bassenget lekket. I fjor klarte vi å tette med ducktape slik at det ble noenlunde tett, men i år var også det nytteløst. Det forsvant minst et par tusen liter i uka. Nå skal det fjernes og vi vil heller kjøpe et mindre slik at barna (og vi) kan kjøle oss ned i den verste heten. Det er for galt å kjøpe vann nesten hver uke, bare for å vanne under bassenget!

Så nå er cisternen fyllt helt opp og vannslangen ligger nå i grønnsakhagen slik at det kan bli en skikkelig rotbløyte. Det har ikke kommet mer enn en dråpe regn siden 30. april og med 30 grader i skyggen og 45 i sola, sier det seg selv at det går med mye vann for grønnsakene.

Selv om jeg er alene, forsøker jeg å leve normalt. Griller nesten hver dag og da legges det egenproduksjon på grillen; mainepe, squash, tomater, sukkererter etc, i tillegg til kjøtt. Og jeg har forsøkt meg med gratinert squash, med stor suksess.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SLUTT

 Så er eventyret over.  Etter at paret fra Belgia trakk seg fra handelen satte megler i gang igjen.  Vi ba ham sette opp prisen til 110.000,...