lørdag 13. juni 2009

Facebook og Geni

Facebook brer om seg. Også i Italia. Jeg har fått - og sendt innbydelser til vennskap, i første omgang til barna til våre venner, deres omgangskrets etc. Det brer om seg. Jeg tror at å være venn med en nordmann kanskje kan være litt stas, i alle fall er det kjekt for meg å vise mine venner at jeg også har italienske venner. Det gjør også verden litt mindre. Kanskje mine venner får italienske venner i lag med meg? Hvem vet. Det er kjekt at vennskap brer seg over landegrensene. Det er den beste garanti for en fredelig og vennlig verden. Ulempen er at jeg ikke lenger kan skrive bare på norsk. Med venner i USA, Canada, Færøyene og Italia blir det litt dumt å insistere på egen språkdrakt.

Jeg er også innom Geni.com av og til. I dette slektsprogrammet har jeg lagt inn noen hundre av mine forfedre. I den forbindelse er det mange som vil legge sammen min og sine egne slektstre, noe som selvsagt bare er kjekt. Den siste henvendelsen kom fra Færøyene fra
Jógvan Næs, som også er på Facebook. Han hadde en venn som het Livar Nysted. Jeg fortalte til Nysted at vi er 125 Livar i Norge og fikk tilbakemelding om at han gjerne ville være venn, han var den eneste Livar på Færøyane. Og vi er i samme slekstre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SLUTT

 Så er eventyret over.  Etter at paret fra Belgia trakk seg fra handelen satte megler i gang igjen.  Vi ba ham sette opp prisen til 110.000,...